Olen pahoillani, että en ole kirjoittanut, tai kommentoinut pitkilleen. On vain niin, että minulla on "pientä" stressin poikasta ja no, viime kirjoituksen päivänä repsahdin ja pahasti. Painoa on tullut kiloja lisää. Oletan kuitenkin, että niistä suurin osa on nestettä. (Eli vahinkojenkartoitus punnitus antoi tänä aamuna lukemaksi 83,3kg. Hävettää ihan tunnustaa näin.)

Joka tapauksessa stressiä on, ja minä tunnistin sen jo keskiviikkona. Stressi kuitenkin muuttui vain pahemmaksi ja menssutkin ovat ihan parin päivän päästä (olen pahimmillani viikkoa ennen, sitten se tilanne parantuu), ja kaikki hormonihirviöt ja stressin poikaset yhdessä antoivat niin kovat paineet, että sorruin herkkulinjalle. Vajaassa viidessä päivässä kerkesin vetämään 1,5kg karkkia (minun heikkouteni), pellillisen pullaa, kahdeksan suklaapatukkaa ja viisi munkkia. Aikamoinen saalis ja vielä normaalin ruoan päälle. Voitte uskoa, että minulla on ollut huono olo myös fyysisesti. (Miksi minä on lopettanut ajoissa, vaikka tiesin jo edellisen maanantain perusteella, että makeasta tulee vain huono olo?)  Olenko minä älykäs olento, joka ottaa oppia virheistään? No pahasti näyttää siltä, että en.

Nyt kuitenkin oli erona tähän lohtusyöpöttelyyn se, että minä tarkkailin koko ajan henkistä oloani: paraneeko se syömällä? No eihän se parantunut. Ei sitten tippaakaan. Tunsin itseni vain entistäkin pahemmaksi, koska tiesin, että aiempien päätösten mukaan minun ei pitäisi tehdä tätä. Omat huonot puolensa "yksikseen" asumisessa on. Perheellisillä on sentäs puoliso tai lapset vetämässä kiusauksista pois, jos meinaa mennä yli.

No tästäkin kerrasta on opittu ja paljon. Nyt ei auta kuin jatkaa melkes siitä, mihin jäätiin. Tosin tavoite päivämäärä on siirrettävä jälleen hitusen kauemmas. En onnistunut pitämään terveellisiä elämäntapoja, edes suurinpiirtein, kolmea kuukautta, vaan repsahdin jo kahden ja puolen viikon kohdalla.  Eli seuraava pvm. on 4.5. jos sinne asti pärjään, niin sama palkinto odottaa: kiva leffa tai dvd-boksi ja huivilangat.

Nyt palaan suorittamaan katumusharjoittelua ja menen lenkille.