Eilen kommentoin äiti Puhin blogissa seuraavasti: "-Jostakin olen lukenut, kuullut, nähnyt, että hyvältä osaa soluja uusiutumiskierros vie noin 3 kuukautta. Sen ajan jos jaksaa johonkin muutokseen paneutua, niin voi olla varma, että sen jälkeen muutoksesta voi helposti tulla elämäntapa, jos sillä tiellä vain jatkaa. Liittyisikö jotenkin siihen, että uudet solut eivät ole niin kyllästettyjä esim. lisäainejäämillä? (En minä mikään patologi tai biokemisti ole. Nämä ovat vain pieniä ajatuksia.) Tämäkin argumentti kuitenkin puolustaisi sitä, miksi pidempään laihduttaneilla paino tippuu ja pysyy alhaalla...--" 

Olen miettinyt pitkään, että mikä minun välitavoitteeni voisi olla. En pidä siitä, että jokin kilomäärä asetetaan tavoitteeksi, sillä voi olla, että sen tavoittamiseen menee huomattavasti suunniteltua pidempi aika. --> Sitten turhauttaa. Eilisiltana tulin siihen tulokseen, että meikäläisen ensimmäinen tavoite on pitää tämän hetkiset elämäntapamuutokset 15.4. asti. Katsoo silloin uudestaan, että onko homma helpompaa ja mitä uusia terveellisiä asioita voisi ottaa mukaan.

--

En ymmärrä: Miksi joka kerta lähtiessäni lenkille, vastaan tulee vain juoksevaa porukkaa. Täällä päin länsimaita pelkästään kävelevät (jotka olen nimennyt "väistelijöiksi". Täällä hitaampi väistää nopeampaa tuli se toinen edestä tai takaa. Lausumattomia sääntöjä, joita on toisinaan tosi vaikea hoksata.) eivät ilmeisesti uskalla lähteä ihmisten ilmoille. Lenkkiä olen tehnyt ihan kaikkina aikoina vuorokaudesta, joten tietty viikonäivä ja kellonaika (kuten yön pimeät tunnit kolmen maita), jolloin "väistelijät" uskaltautuisivat koloistaan, ovat poissuljettuja. Olen kiinnittänyt tähän asiaan huomiota jo kolmen kuukauden ajan, joten kertokaapa minulle, että missä "väistelijät" voisivat luurata?